Ad Code

Responsive Advertisement

Projek Restore Honda C70 Motorkraf bermula semalam 30082020


Projek Restore Honda C70 Motorkraf bermula semalam 30082020. Kami mulakan dengan memisahkan semua bahagian satu demi satu. Ini adalah pengalaman pertama anak saya dalam kerja-kerja pembaikan dan pemulihan motosikal. Anda dapat melihat betapa canggung dan lucunya dia dalam menolong anak saudara saya yang berbaju merah Haikal.

Team Motorkraf Danish Muqri & Haikal

Saya setuju dengan kalian sekiranya anda menyebutnya sebagai projek eksperimen Motorkraf. Kami memutuskan untuk memulakan projek walaupun tidak ada mekanik bersama kami. Sebenarnya, kami telah membuat perjanjian dengan mekanik yang dapat membantu kami dalam projek itu tetapi malang dia harus membatalkan perjanjian dengan kami pada hari Sabtu.

Honda C70  Motorkraf sebelum dileraikan


Tanpa pilihan lain, kami harus membuat penyesuaian dalam rancangan kami. Selepas perbincangan pendek, anak saya Danish Muqri dan Haikal bersetuju untuk memulakan projek itu sendiri. Bagi saya, ini adalah peluang yang sangat baik bagi mereka untuk belajar mengenai restorasi motosikal. Orang selalu mengatakan bahawa selalu ada pertama kali untuk semuanya.

Kebanyakkan bahagian Honda C70 Motorkraf perlu diganti

Job ini memerlukan lebih banyak masa daripada yang kami jangkakan. Mungkin kerana budak-budak itu tidak berpengalaman. Kami bersyukur kepada Allah kerana kerja-kerja itu telah selesai tanpa masalah. Ini adalah kejayaan pertama kami dalam menyelesaikan projek ini. bebudak tu gembira dengannya dan tentunya saya juga. Kami telah mendapat 1 ilham untuk membahagikan semua kerja menjadi beberapa segmen dan menyerahkannya kepada beberapa orang. Dengan cara ini kami boleh melakukan pelbagai kerja pada satu masa. Sudah tentu ia akan dapat menjimatkan lebih banyak masa.

Ada beberapa baagian Honda C70 Motorkraf yang sukar dipisahkan


Segmen tersebut adalah pembaikan dan pemulihan enjin, pembaikan chasis dan cat, kerja-kerja pendawaian dan akhir sekali pemasangan semula. Kerja-kerja pembaikan dan pemulihan enjin akan dilakukan oleh mekanik yang berpengalaman dari sebuah kedai pembaikan motosikal yang dipercayai berhampiran tempat kami. Kami akan melakukan pembaikan chasis dan cat dan juga pemasangan terakhir. Kerja-kerja pendawaian agak rumit dan kami masih mencari orang yang berkebolehan untuk pekerjaan itu. Kami berharap dapat menjumpai seseorang yang pakar dalam bidang itu.

Restorasi enjin Honda C70 Motorkraf mungkin memakan masa


Apabila kami mengingat kembali semua perkara yang telah kami lalui dalam perjalanan meyiapkan projek ini, kami dapat melihat beberapa kelemahan dalam cara kita orang Melayu menjalankan perniagaan. Kelemahan yang jelas adalah keserakahan dan tidak boleh dipercayai. Contohnya, anda boleh lihat bagaimana mekanik yang berjanji untuk membantu kami sejak awal. Dia dengan rakus mengambil pekerjaan lain dan memungkiri janjinya kepada kami hanya kerana pekerjaan itu lebih jauh dan bayarannya lebih tinggi. Dia sangat tamak dan tidak boleh dipercayai.

Chasis atau body Honda C70 Motorkraf

Itulah semua update yang kami ingin sampaikan hari ini. Terakhir kami percaya bahawa setiap lelaki harus menjadi orang yang boleh dipercayai dan kita tidak boleh mempunyai keserakahan di dalam hati kita jika kita ingin berjaya. Itu sahaja. Jangan lupa untuk subscribe blog ini dan channelYoutube Motorkraf. Jangan lupa juga untuk menjemput rakan dan keluarga anda untuk like dan share halaman Facebook Motorkraf dan menyertai kumpulan Facebook baru yang diberi nama Motorkraf Garage



Mr. Cycoon
Motorkraf 31 Ogos 2020

Catat Ulasan

0 Ulasan