Ad Code

Responsive Advertisement

Honda C70 dengan enjin EX5

 Hari ini, kami akan berkongsi projek pengubahsuaian Honda C70 dengan enjin EX5. Honda C70 ini dimiliki oleh salah seorang ahli pasukan kami Haikal. Dia telah mengahwin motosikalnya dengan enjin Honda Ex5. Projek ini dilakukan oleh dia dan rakannya. Ini adalah fasa pertama projek pemulihan dan pengubahsuaian Honda C70 miliknya.




Sebenarnya, dia tidak merancang projek ini. Idea ini terlintas di fikirannya ketika seorang rakan memberitahunya tentang enjin Ex5 ini. Tanpa berlengah lagi, dia membeli enjin dan mula mengubahsuai Honda C70 miliknya.






Dia mengatakan bahawa ini tidak terlalu rumit. Keluarkan enjin lama dan pasangkan kembali enjin Ex5. Namun, kabel pendikit dari Honda C70 tidak dapat digunakan dengan enjin ini. Jadi, ia mesti diubah dengan kabel Ex 5.




Kejayaan untuk projek ini. Honda C70 berjalan lancar. Namun, terdapat banyak bahagian yang masih perlu diubah. Haikal masih menyimpan wang untuk membiayai projek ini. Kami di Motorkraf menghormati usahanya dalam projek ini. Jangan lupa untuk Like dan Share Facebook Page Motorkraf dan Channel Youtube Motorkraf. Semoga berjaya Haikal. Jumpa anda lain kali.

Catat Ulasan

0 Ulasan