Ad Code

Responsive Advertisement

Restorasi 2 Motorkraf Honda EX5 High Power

 

Assalammualaikum Malaysia!

Selamat kembali ke blog Motorkraf. Sudah lama saya tidak mengemas kini blog ini. Hari ini, saya ingin update anda dengan projek restorasi baru. Restorasi in 2 Motorkraf Honda EX5 High Power sudah dimulakan dua hari lepas. 




Saya baru sahaja membeli EX5 ini dari saudara saya beberapa minggu yang lalu. Honda EX5 high power ini telah dibiarkan oleh pemiliknya selama 5 tahun. Sebilangan besar bahagian motosikal ini mesti diganti, contohnya tempat duduk dan absorber.



Saya rasa kos untuk projek ini akan lebih murah daripada Honda C70 saya. Namun, saya ingin meneliti dan menganalisis pekerjaan ini dengan teliti. dua hari kebelakangan ini Team Motorkraf saya selesai menanggalkan parts Honda EX5 ini.


Team Motorkraf telah menemui masalah di badan Honda EX5 ini. Terdapat sedikit lekukan atau bengkok di bahagian tengah bingkai badan. Ia mesti di press sedikit untuk meluruskan bingkai tengah. Saya perlu mencari foundry atau bengkel pakar untuk melakukannya. 


Team Motorkraf telah menemui masalah di badan Honda EX5 ini. Terdapat sedikit lekukan atau bengkok di bahagian tengah bingkai badan. Ia mesti di press sedikit untuk meluruskan bingkai tengah. Saya perlu mencari foundry atau bengkel pakar untuk melakukannya. 


 

 Selain itu, bahagian lain boleh ditukar dengan yang baru. Rangka badan perlu dicat semula dengan cat hitam Honda EX5 standard. Tayar akan ditukar dengan yang baru. Rim dan hub brek hanya memerlukan pembersihan dan penggilap saya rasa.  



Bagi enjin, saya sangat bernasib baik kerana tidak banyak pembaikan yang diperlukan.  Overhaul yang terbaik akan menyelesaikan masalah enjin. Untuk masa ini, inilah masalah yang dapat kita diagnosis pada Honda EX5 ini. 



Saya dan Team Motorkraf berdoa dan berharap agar projek ini dapat berjalan dengan lancar dan dapat disiapkan tepat pada waktunya. Saya telah menetapkan jangka masa 15 hari untuk menyelesaikan projek ini. Ia akan bermula pada 10 November dan akan selesai pada 25 November 2020.  



Untuk mengetahui update terkini mengenai projek ini, sila like dan follow laman Facebook Motorkraf. Kalian juga boleh menyertai kumpulan Motor Karat Facebook untuk melihat info dari Motorkraf dan anda juga boleh menghantar dan berkongsi projek pemulihan anda. Tukar pengalaman anda sebagai restorer dan mekanik dalam kumpulan ini.   



Mereka yang suka membaca artikel penuh boleh melayari blog Motorkraf. Ini adalah laman web rasmi untuk Motorkraf. Jangan lupa mengajak rakan anda untuk like dan berkongsi halaman Motorkraf dan menyertai kumpulan oleh Motorkraf yang disebut Motor Karat.  

Catat Ulasan

0 Ulasan