Ad Code

Responsive Advertisement

Aku seorang OKU!

 

Admin Motorkraf adalah OKU?

 

Baiklah, saya akan menerangkan serba sedikit mengenai diri saya. Saya adalah orang yang mengasaskan dan mengurus Motorkraf. Kita boleh mengatakan bahawa saya adalah orang di belakang tabir. 


Semasa bertugas sebagai guru di SJKT Kuala Terla Cameron Highlands 1999-2008


Saya mencipta Motorkraf bersama dengan anak saya Danish. Ini adalah untuk semangat dan impian yang kita ada. Perkara lain ialah, saya tidak dapat melakukan ini sendirian kerana keadaan saya. Ya, saya rasa saya harus memberitahu rahsia sedikit kepada anda.


Bersama anak saya Danish yang merupakan Co-Founder Motorkrtaf


Sebenarnya saya orang OKU atau ada yang menyebutnya orang cacat. Saya sudah cacat dan terbaring di tempat tidur selama 12 tahun. Ini kerana kemalangan. Saya adalah penunggang ketika itu. Sejak hari itu saya tidak dapat berbuat apa-apa kecuali bercakap.


OKU semenjak 2008 hingga ke hari ini


Beberapa maklumat mengenai diri saya. Saya Razman, saya adalah bekas guru berusia 42 tahun dan tinggal di Kedah. Saya sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak lelaki. Kami memulakan Motorkraf kerana kami ingin menjana pendapatan kerana saya tidak mempunyai pendapatan. 


Gambar family aku 2010


Ketika anak saya kembali selepas PKP kami mula membincangkan mengenai pemulihan dan ubahsuai motosikal. Semua ini membuatkan saya mengimbas kembali kenangan menunggang motosikal. Maka minat untuk motosikal semakin meningkat dari hari ke hari. 


Kenangan semasa sedang pulun dengan motor Yamaha TZM keluaran 1998


Kerana keghairahan saya berfikir mengapa saya tidak melibatkan diri dalam perniagaan atau aktiviti didalam industri motosikal.
Ketika itu saya mendapat idea Motorkraf. Saya lebih  gembira apabila anak saya turut menyokong idea tersebut. Oleh itu, sejak beberapa hari kebelakangan ini kami telah membincangkan dan merancang perkara-perkara yang akan kami lakukan dengan Motorkraf


Motorkraf adalah ilham kurniaannya


Hari ini
kami baru sahaja selesai membuat akaun untuk platform media sosial seperti halaman Facebook kami, Blogger dan Youtube. Agak sukar untuk melakukan perkara ini kerana saya hanya dapat mengoperasikan PC menggunakan arahan suara. Syukurlah bahawa anak saya ada bersama saya untuk membantu kerja-kerja yang lebih rumit. 


Terpaksa menggunakan aplikasi suara untuk menggunakan PC


Jadi ringkasnya admin Motorkraf adalah OKU yang mempunyai minat dengan motosikal. Saya masih ingat semua motosikal yang pernah saya miliki. C50, C70, RC80, GBO, TZM, RG, FX saya telah menjual semuanya dan terakhir hanya GT 128 yang masih ada dalam simpanan saya. Selama dua minggu akan datang, kami akan memulakan kerja pemulihan pertama kami untuk Honda C70 dengan beberapa rakan kongsi kami. Jangan lupa untuk mengikuti kami dan dapatkan maklumat terkini mengenai projek kami. 

 

Mr. Cycoon

Motorkraf Post 4

Catat Ulasan

4 Ulasan

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)